Άρθρο του Γιώργου Χρυσικού, μέλους ΚΕΜΕΛ
Στην επιχειρηματικότητα υπάρχουν πράγματα που κάνουμε σωστά και άλλα που θα μπορούσαμε να τα κάνουμε καλύτερα. Οι επιχειρηματίες έχουν να λένε διάφορες ιστορίες για τους τρόπους που τους έκαναν επιτυχημένους, ενώ παραλλήλως δίνουν συμβουλές για θέματα που χρειάζονται προσοχή και αλλαγή προσέγγισης στη διαχείρισή τους.
Θα προσπαθήσουμε να παρουσιάσουμε «τι είναι καλό να γίνεται» ώστε να εξοικονομούμε και χρόνο και χρήμα, να περιορίζουμε λάθη και να επιχειρούμε πιο αποτελεσματικά. Συνεπώς…
1.- Μην θεωρείτε δεδομένες τις προσωπικές σας απόψεις για την αγορά και τον ανταγωνισμό, αν δεν τις έχετε διερευνήσει διεξοδικά.
2.- Βεβαιωθείτε ότι η επιχείρηση σας καλύπτει κάποιο «κενό» της αγοράς, δηλαδή ότι υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός δυνητικών πελατών που θα ήθελαν την υπηρεσία ή το προϊόν σας, όπως εσείς θα το προσφέρετε και δεν το εύρισκαν μέχρι σήμερα.
3.- Μη θεωρείτε δυνατό ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα, ότι θα προσφέρετε το ίδιο προϊόν ή υπηρεσία με τους ανταγωνιστές σας, απλά σε χαμηλότερη τιμή.
4.- Μην απευθύνεστε σε όλους… Εστιάστε τις προσπάθειες μάρκετινγκ και επικοινωνίας σε κάποιο συγκεκριμένο πρωταρχικό κοινό, αυτό που θα σας φέρει τις περισσότερες πωλήσεις.
5.- Μην ξεχνάτε ότι οι έμποροι αγοράζουν το προϊόν σας, για τελείως διαφορετικούς λόγους από ότι οι πελάτες σας… το μόνο κοινό σημείο είναι πως θέλουν και οι δύο να κερδίσουν.
6.- Μην προσπαθείτε να τα κάνετε όλα μόνοι σας, ακόμα και το ξεκίνημα της εταιρείας σας
7.- Μην αδιαφορείτε για τους πελάτες σας. Γνωρίστε τους, μιλήστε μαζί τους και πριν, αλλά κυρίως μετά την αγορά του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας, και δείτε αν έμειναν ικανοποιημένοι και κυρίως αν θα ξαναγοράσουν.
8.- Μην ξεκινάτε την οποιαδήποτε επιχειρηματική σας δραστηριότητα χωρίς να είστε τελείως έτοιμοι με τις απαιτήσεις των Αρχών (..εγγραφή στο οικείο επιμελητήριο… άδειες λειτουργίας… αναγκαίες ενημερότητες… κ.λπ.).
9.- Ρωτήσετε προηγουμένως τους ειδικούς, για την ίδρυση της εταιρείας σας και την μορφή που συμφέρει να έχει, σε ποιόν ΚΑΔ να καταχωρηθεί, τι Βιβλία θα τηρούνται, πως θα γίνεται η απόδοση ΦΠΑ… Συνήθως για τα Καταστατικά των εταιρειών απευθυνόμαστε σε Δικηγόρους… για τις εγγραφές στα Βιβλία της εταιρείας χρειαζόμαστε τους Λογιστές…κ.λπ., κ.λπ.
10.- Ετοιμάσετε από πριν, μαζί με τις βασικές στρατηγικές Μάρκετιγκ που θα ακολουθήσετε, και κάποιες απαραίτητες οικονομικές καταστάσεις (με την βοήθεια του Λογιστή σας ή κάποιου φίλου γνώστη των οικονομικών) που θα βοηθήσουν στις τελικές αποφάσεις σας (τιμή πώλησης, κόστος, μικτό κέρδος, ταμιακές ροές, αναμενόμενα αποτελέσματα εκμεταλλεύσεως, απαιτούμενο κεφάλαιο, κ.λπ).